E-edukacja coraz śmielej wkracza w życie społeczeństwa. Polskie uczelnie, widząc niezaprzeczalne atuty, wykorzystują nowoczesne technologie w procesie kształcenia na poziomie wyższym.
Bardzo cenną formą jest wspomaganie tego procesu materiałami online. Technologie zdalnego nauczania znakomicie sprawdzają się w uzupełnianiu tradycyjnych form studiów, w szczególności studiów zaocznych i wieczorowych. Niska liczba godzin realizowana w trybie studiów niestacjonarnych utrudnia przeprowadzanie zajęć, charakteryzujących się wysoką jakością kształcenia, obejmujących cały program nauczania. Powyższe formy wspomagania umożliwiają poprawę tej sytuacji i przyczyniają się do doskonalenia procesu dydaktycznego. Także studia dzienne mogą z powodzeniem być wspomagane e-edukacją, zaś niektóre programy studiów podyplomowych w całości oferowane przez internet.
Celem konferencji jest zapoznanie środowiska akademickiego uczelni ekonomicznych z zagadnieniami e-edukacji oraz rozpoczęcie dyskusji nt. możliwych form współpracy w zakresie wspierania procesu dydaktycznego metodami kształcenia na odległość.
Ogólnopolskie konferencje związane z kształceniem akademickim organizowane są przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych systematycznie. Współorganizatorami konferencji są instytucje zajmujące się problematyką szkolnictwa wyższego. Kolejne uczelnie ekonomiczne są ich gospodarzami.
Do dziś odbyło się pięć takich konferencji:
- "Akredytacja - krajobraz polski" zorganizowana wiosną 2002 r. w Łodzi wspólnie z Fundacją Edukacyjną Przedsiębiorczości i Uniwersytecką Komisją Akredytacyjną.
- "Kierunki studiów ekonomicznych w Polsce: stan obecny i propozycje zmian" - zorganizowana jesienią 2002 r. wspólnie z Fundacją Edukacyjną Przedsiębiorczości i Sekcją Ekonomiczną Uniwersyteckiej Komisji Akredytacyjnej. Gospodarzem tej konferencji była Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
- "Wymiar europejski studiów ekonomicznych w Polsce" zorganizowana wiosną 2003 r. wspólnie z Fundacją Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Uniwersytecką Komisją Akredytacyjną. Gospodarzem tej konferencji była Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
- "Model współdziałania uczelni publicznych i niepublicznych" zorganizowana jesienią 2003 r. wspólnie z Fundacją Rektorów Polskich i Konsorcjum Uczelni Niepublicznych. Gospodarzem tej konferencji była Wyższa szkoła Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie.
- "Dobre obyczaje w kształceniu akademickim" - zorganizowana wiosną 2004 r. wspólnie z Akademią Ekonomiczną w Krakowie oraz katedrami nauk filozoficznych akademii ekonomicznych. Gospodarzem konferencji była Akademia Ekonomiczna w Krakowie.
Konferencje te, oprócz wartości merytorycznych, służą integracji społeczności uczelni ekonomicznych.
Tematyka obecnie prezentowanej konferencji kieruje nas w stronę nowoczesnych technologii kształcenia. Te zagadnienia stają się coraz istotniejsze w kształceniu akademickim.
Fundacja zaangażuje się w promocję e-edukacji. Jest m.in. współwydawcą dwumiesięcznika e-mentor: www.e-mentor.edu.pl. Pismo to, o zasięgu ogólnopolskim, koncentruje się na zagadnieniach związanych z nauczaniem przez internet, e-biznesem, zarządzaniem wiedzą, kształceniem ustawicznym oraz w szerszym zakresie - zajmuje się metodami, formami i programami kształcenia na kierunkach ekonomicznych.
Także współorganizatorzy konferencji, Akademie Ekonomiczne, angażują się w procesy wykorzystania wysokich technologii dla potrzeb kształcenia.