10.00-11.30: Uroczyste rozpoczęcie. Sesja I (Aula)
- prof. Witold Abramowicz (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu), Internet przyszłości a kształcenie
- prof. Włodzimierz Gogołek (Uniwersytet Warszawski), Kreatywność z Siecią
- dr Andrzej Wodecki, Rafał Moczadło (UMCS), Projekty dydaktyczne w środowisku Second Life – relacja z eksperymentu
- dr Maria Zając (SGH, Akademia Pedagogiczna w Krakowie) , E-edukacja ujarzmiona, czyli parę zdań o standardach SEA
11.30-11.50: przerwa kawowa
11.50-13.15: Sesja II A (Aula)
- Danuta Kowalczyk (Agora S.A.), Zdajmy.pl – internetowy serwis dla gimnazjalistów | [Zdajmy.pl: przykładowa lekcja]
- dr Joanna Opoka, Wojciech Zieliński (WSH-E w Łodzi), Forma, funkcja i znaczenie multimediów w pytaniach testowych e-egzaminu gimnazjalnego
- Maria Wilkin (Uniwersytet Warszawski), E-nauczanie dla wielu czy dla nielicznych?
- dr Ewa Lubina (SGGW), Wdrażanie e-learningu w szkołach wyższych w świetle potrzeb i zainteresowań studentów
- Piotr Tokarski (Oko Medica S.A.), dr Tilman Kuechler (IMC AG) ,Twórz - udostępniaj - ucz się: Nowe modele wykorzystania zasobów edukacyjnych
11.50-13.15: Sesja II B (sala 236) - sesja konkursowa *
- Aneta Szablowska-Midor (Uniwersytet Jagielloński), Skuteczność e-learningu w geoinformatyce - badanie opinii studentów
- Mateusz Leszkowicz (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu), Visual literacy - alfabetyzacja wizualna
- Lucyna Drążek (Uniwersytet Warszawski), Porozmawiajmy online - wspierająca i stymulująca rola dyskusji grupowej
- Łukasz Tomczyk (Uniwersytet Śląski), E-edukacja seniorów jako element budowy społeczeństwa informacyjnego
13.15-13.45: przerwa obiadowa
13.45-14.00: Sesja plakatowa
- dr inż. Wiesław Danielak (Uniwersytet Zielonogórski), Internacjonalizacja procesu edukacji w przestrzeni e-learningu
- Dariusz Dobrowolski, prof. Andrzej Kusz, Kinga Dobrowolska (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie), Model repozytorium zasobów edukacyjnych
- dr inż. Mikołaj Ł. Lipowski (Polska Fundacja Upowszechniania Nauki, UW), Edukacja przez ekran - efektywność czy efekciarstwo?
- Mirosław Marchlewski (Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy), Efektywne wykorzystanie obszarów e-konsultacji - studium przypadku
- Anna K. Stanisławska-Mischke (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), E-learning: O co nie pytają wykładowcy?
14.00-15.10: Sesja III A (Aula)
- Agnieszka Chrząszcz (AGH), Lechosław Hojnacki (Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej), Środowisko uczenia się w społecznym internecie. Pedagogiczne wyzwania dla e-learningu
- Małgorzata Grad-Grudzińska, dr Magdalena Jasińska (UMCS), Ramy kompetencyjne projektanta dydaktycznego kursów e-learningowych
- Izabella Bednarczyk, dr Leszek Rudak (Uniwersytet Warszawski), E-learning – nieodkryte terytorium
- dr Anna Wach-Kąkolewicz (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu), Wybór kształcenia przez internet jako formy doskonalenia zawodowego a cechy indywidualne pracownika
14.00-15.10: Sesja III B (sala 236)
- dr hab. inż. R. Robert Gajewski (Politechnika Warszawska), Rapid e-learning w dydaktyce akademickiej
- dr inż. Maria Helenowska-Peschke (Politechnika Gdańska), Metodyka tworzenia materiałów multimedialnych dla e-edukacji – propozycje autorskie
- dr Agnieszka Wierzbicka, Michał Zaborowski (Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy), Interaktywne gry dydaktyczne - projektowanie i zastosowanie
- Michał Bartosik, Andrzej Filip, Przemysław Kozera (Uniwersytet Jagielloński), Poszerzona rzeczywistość w edukacji
15.10-15.20: przerwa kawowa
15.20-16.30: Sesja IV (Aula)
- Edwin Bendyk (Tygodnik "Polityka"), E-learning: zerwanie z tradycją humanizmu
- Jan Grimann (Blackboard), Bartłomiej Antczak (Smart Education), Globalizacja edukacji – główne wyzwania wobec szkolnictwa wyższego w Europie i na świecie
- prof. Jerzy M. Mischke (Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy), Przeszkody, powody i utracone korzyści. E-nauczanie w polskich uczelniach wyższych
- dr Mariusz Kąkolewicz (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu), Uwarunkowania procesu uczenia się w trybie e-learning
* W czasie konferencji odbędzie się konkurs na najbardziej obiecujące badania w obszarze e-edukacji, w szczególności prowadzone dla potrzeb prac doktorskich. Podczas specjalnej sesji będzie okazja do wymiany poglądów z ekspertami, a sam wybór nagrodzonej prezentacji zostanie dokonany przez uczestników konferencji.
wersja do druku