Każda edycja Konferencji koncentruje się wokół zagadnień związanych
z rozwojem edukacji, ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie nowoczesnych technologii w dydaktyce. Dlatego też organizatorzy starają się każdorazowo wskazywać te obszary e-edukacji, które wydają się wymagać szczególnej uwagi
i refleksji. Po prezentacji założeń e-learningu, jego podstaw metodycznych
i organizacyjnych (I Konferencja, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2004 rok) przyszła kolej na przedstawienie przykładów dobrych praktyk na gruncie współpracy międzyuczelnianej oraz tworzenia wirtualnych uczelni. Mówiono wtedy także
o potrzebie zapewnienia odpowiedniej jakości tej formy kształcenia (II Konferencja, SGH w Warszawie, 2005 rok). W ubiegłym roku, podczas III Konferencji (odbywającej się na Akademii Ekonomicznej w Krakowie), wiele uwagi poświęcono miejscu e-edukacji w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego. Istotny wpływ na problematykę tego spotkania miały przeobrażenia w szkolnictwie wyższym, zachodzące pod wpływem Procesu Bolońskiego, a także potrzeba zmiany sylwetki absolwenta pod względem umiejętności niezbędnych do funkcjonowania
w społeczeństwie wiedzy.
Niewątpliwie ważnym przejawem rozwoju e-learningu są towarzyszące mu badania naukowe. Dlatego w tegorocznej edycji konferencji problematyka ta powinna zająć ważniejsze niż dotychczas miejsce. Zgłaszane wystąpienia mogą dotyczyć badań z różnych obszarów e-edukacji - od nowatorskich rozwiązań z obszaru wirtualnego środowiska nauczania, poprzez propozycje nowych metod pracy, aż po próby oceny jakości oraz efektywności organizowanych procesów e-learningowych.
Na świecie obserwowany jest intensywny rozwój stosowanych narzędzi
i metod w zakresie e-edukacji – a zatem równie pilną wydaje się być potrzeba adaptacji istniejących rozwiązań oraz opracowania nowych, dostosowanych zarówno do wymogów nowoczesnej edukacji, jak i do polskiego środowiska akademickiego.
Należy także zwrócić uwagę na zagadnienia dotyczące koniecznych zmian
w systemie studiów w Polsce w świetle przeobrażeń Europejskiego Obszaru
Szkolnictwa Wyższego. Problematyka ta budziła zazwyczaj duże zainteresowanie podczas poprzednich konferencji, dlatego obecnie została wyróżniona jako jeden
z głównych obszarów tematycznych, co, jak się oczekuje, znajdzie również odzwierciedlenie w merytorycznym programie listopadowego spotkania.
Efektem dotychczasowych konferencji są trzy publikacje, dostępne również w wersji elektronicznej (PDF) na tej stronie. W serwisie zostały także opublikowane filmy z poszczególnych wystąpień plenarnych.
[Zobacz również zestaw tematów przewodnich]
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
Al. Niepodległości 162, pok. 150, 02.554 Warszawa
tel./fax. (22) 646 61 42
e.mail: fpake@sgh.waw.pl :: www.fundacja.edu.pl