Tematyka tegorocznej konferencji, wzorem pięciu dotychczas zorganizowanych w ramach tego cyklu, koncentruje się wokół zagadnień związanych z rozwojem edukacji, ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie nowoczesnych technologii w dydaktyce. I podobnie jak poprzednio, organizatorzy starają się wskazywać te obszary e-edukacji, które wydają się wymagać szczególnej uwagi i refleksji.
Zatem po prezentacji założeń e-learningu, jego podstaw metodycznych i organizacyjnych (I Konferencja, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2004 rok), przyszła kolej na przedstawienie przykładów dobrych praktyk na gruncie współpracy międzyuczelnianej oraz tworzenia wirtualnych uczelni. Mówiono wtedy także o potrzebie zapewnienia odpowiedniej jakości tej formy kształcenia (II Konferencja, SGH w Warszawie, 2005 rok). W roku 2006, podczas III Konferencji (odbywającej się w Akademii Ekonomicznej w Krakowie), wiele uwagi poświęcono miejscu e-edukacji w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego. Kolejny rok, 2007, z jednej strony przyniósł zainteresowanie aspektami społecznymi i społecznościowymi, wynikającymi z wykorzystania technologii Web 2.0, z drugiej zaś – stawiano wówczas pytania o jakość i efektywność e-edukacji. Zeszłoroczna edycja zamknęła cykl pięciu konferencji, podczas których roli gospodarza podejmowały się kolejno wszystkie publiczne uczelnie ekonomiczne w Polsce. Z tego też względu była ona z jednej strony próbą podsumowania dotychczasowych dokonań w e-edukacji, z drugiej zaś stanowiła forum dyskusyjne na temat możliwości dalszego rozwoju.
Dlatego też w tegorocznej edycji tego ważnego środowiskowego spotkania za podstawę analiz przyjęto właśnie perspektywy rozwoju e-learningu, zarówno w wymiarach: dydaktycznym, naukowym, jak i organizacyjnym.
Podczas konferencji chcielibyśmy poddać pod dyskusję miejsce oraz rolę, jaką e-edukacja pełni w rozwijaniu społeczeństwa wiedzy, w tym pośrednio jej funkcje w kształtowaniu nowoczesnego szkolnictwa.
Pragniemy także zwrócić uwagę uczestników konferencji, a przede wszystkim potencjalnych prelegentów, na prezentacje dotyczące e-kształcenia formalnego i nieformalnego oraz na konieczność przemyślenia rozwiązań metodycznych stosowanych w e-edukacji. Istotnym elementem konferencyjnej debaty powinna stać się również problematyka efektywności ekonomicznej inwestycji e-learningowych.
Konferencja adresowana jest w szczególności do nauczycieli akademickich oraz pracowników szkół wyższych, angażujących się w organizację procesów kształcenia oraz zarządzania uczelnią. Na obrady zapraszamy również przedstawicieli świata biznesu, instytucji pożytku publicznego, studentów oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą problematyką.
[Zobacz również zestaw tematów przewodnich]
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
Al. Niepodległości 162, pok. 150, 02.554 Warszawa
tel./fax. (22) 646 61 42
e.mail: fpake@sgh.waw.pl :: www.fundacja.edu.pl