Tematyka tegorocznej konferencji, wzorem sześciu dotychczas zorganizowanych w ramach tego cyklu, koncentruje się wokół zagadnień związanych z rozwojem edukacji, ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie nowoczesnych technologii w kształceniu. Co roku organizatorzy starają się zwrócić uwagę uczestników na te grupy zagadnień, od których zależy rozwój i kształt e-edukacji.
Podczas pierwszej konferencji z tego cyklu (Akademia Ekonomiczna w Katowicach, 2004 rok) mówiono przede wszystkim o podstawach metodycznych i organizacyjnych e-edukacji. W następnym roku (II Konferencja, SGH w Warszawie, 2005 rok) przyszła kolej na przedstawienie przykładów dobrych praktyk na gruncie współpracy międzyuczelnianej oraz koncepcji tworzenia wirtualnych uczelni. Mówiono wtedy także o potrzebie zapewnienia odpowiedniej jakości e-edukacji. W roku 2006, podczas III Konferencji (odbywającej się na Akademii Ekonomicznej w Krakowie), wiele uwagi poświęcono miejscu e-edukacji w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego. Zagadnienia jakości oraz efektywności e-edukacji były ponownie tematem obrad podczas konferencji w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu w 2007 roku, ale pojawiła się wówczas także problematyka wykorzystania technologii Web 2.0 oraz związanych z tym konsekwencji społecznych, zauważalnych również w obszarze edukacji. Konferencja w 2008 roku, organizowana przez Akademię Ekonomiczną w Poznaniu, zamknęła cykl pięciu spotkań, podczas których roli gospodarza podejmowały się kolejno wszystkie publiczne uczelnie ekonomiczne w Polsce. Rok 2009 był początkiem nowego cyklu. Zarówno konferencja poznańska, jak i kolejna – zorganizowana w Katowicach były z jednej strony próbą podsumowania dotychczasowych dokonań w e-learningu, z drugiej zaś stanowiły forum dyskusyjne na temat możliwości dalszego rozwoju.
Obserwacja światowych tendencji w rozwoju e-edukacji skłania do refleksji i podjęcia dyskusji nad kierunkiem zmian, jakie należałoby wprowadzić w Polsce, aby potencjał wynikający z zastosowania nowoczesnych technologii, w tym technologii społecznościowych, był wykorzystywany w sposób służący poprawie efektywności kształcenia. Istotnym elementem refleksji powinny być także źródła i sposoby pozyskiwania środków finansowych na wprowadzanie potrzebnych zmian. W konsekwencji dyskusja może też przybrać ogólniejszy charakter debaty nad ewolucją procesów edukacyjnych w Polsce i w świecie. Perspektywa koniecznych zmian sprawia, iż ciągle aktualnym tematem obrad pozostaje kwestia rozwiązań metodycznych, ich doskonalenia i rozwijania.
Konferencja adresowana jest w szczególności do nauczycieli akademickich oraz pracowników szkół wyższych, angażujących się w organizację procesów kształcenia oraz zarządzania uczelnią. Na obrady zapraszamy również przedstawicieli świata biznesu, instytucji pożytku publicznego, studentów oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą problematyką.
[Zobacz również zestaw tematów przewodnich]
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
Al. Niepodległości 162, pok. 150, 02.554 Warszawa
tel./fax. (22) 646 61 42
e.mail: fpake@sgh.waw.pl :: www.fundacja.edu.pl