Na konferencję zgłoszono 49 propozycji referatów. Liczba ta znacząco przekroczyła możliwości wystąpień w czasie jednodniowego spotkania. Do sesji plenarnych i równoległych zostało zakwalifikowanych 26 referatów, zaś do sesji plakatowej 10 prezentacji.
10.30-12.10: Uroczyste rozpoczęcie, Sesja I (sala nr 9)
- dr hab. Zbigniew Marciniak (Państwowa Komisja Akredytacyjna), Kształcenie na odległość - wyzwania i szanse
- prof. Włodzimierz Gogołek (Uniwersytet Warszawski), Technologie informacyjne w edukacji
- Wojciech Bednaruk (PricewaterhouseCoopers),
Kiedy nowy gadżet staje się technologią edukacyjną? - dr Andrzej Wodecki (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie), Just-on-time learning - wpływ e-learningu na metody planowania szkoleń
12.10-12.25 przerwa kawowa
12.25-13.50: Sesja II A (sala nr 9)
- Wojciech Zieliński (Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Polski Uniwersytet Wirtualny), Realizacja projektów e−rolnictwo oraz e-turystyka jako próba przełamania barier rozwoju e-learningu w szkolnictwie wyższym
- dr Agnieszka Wierzbicka (Uniwersytet Łódzki), Metodyczne i technologiczne opracowanie materiałów dydaktycznych w projekcie E-ekonomia. Studia bez barier
- dr inż. R. Robert Gajewski (Politechnika Warszawska), Projekt ElaStan: e-samokształcenie potencjalnych telepracowników
- Anna Danielewska-Tułecka, Joanna Kisielewska, prof. Jan Kusiak (Akademia Górniczo-Hutnicza), Wyzwania w wirtualnej przestrzeni edukacyjnej
- dr Czesław Ślusarczyk (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) Rola internetu w edukacji osób niepełnosprawnych
12.25-13.50: Sesja II B (sala nr 8)
- prof. Jerzy M. Mischke (Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy), Anna K. Stanisławska-Mischke (Uniwersytet Jagielloński, Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy), B−learning na uniwersytecie - możliwe do pomyślenia warianty akademickiego kształcenia komplementarnego
- dr Zbigniew Meger (Wyższa Szkoła Informatyki, Zarządzania i Administracji w Warszawie, Uniwersytet Techniczny w Berlinie), Kooperacja uczelni w zakresie e-learningu - szansa czy konieczność?
- dr Anna Rokicka-Broniatowska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Modelowanie kompetencji w systemach nauczania zdalnego opartych na współpracy
- dr Krzysztof Hauke, dr hab. Mieczysław Owoc (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu),
Metodologia tworzenia wykładów online - dr inż. Jolanta Brzostek-Pawłowska (Instytut Maszyn Matematycznych), Rola metadanych w upublicznianiu, promocji i interoperacyjności e−kontentu
13.50-14.20 obiad
14.20-14.35: Sesja plakatowa
-
dr inż. Justyna Bugaj, dr Danuta Kajrunajtys
(Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie), Model kształcenia na WSEI: polityka jakości kształcenia w okresie zmian techniki wspomagającej proces dydaktyczny - dr Piotr Adamczewski (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu), E-edukacja w uczelnianych strukturach dydaktyczno-organizacyjnych na przykładzie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu
- Monika Eisenbardt (Akademia Ekonomiczna w Katowicach), Powszechność i zakres wykorzystania e-nauczania w szkolnictwie wyższym województwa śląskiego
- Tomasz Horzela, Arkadiusz Banasik, dr Anna Męczyńska, dr Adrian Kapczyński (Politechnika Śląska), Rozwój elektronizacji nauczania na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej
- Jacek Kulasa (Wyższa Szkoła Handlowa w Kielcach, Wydział Zamiejscowy w Tarnobrzegu), Nauczyciel, informatyk, menadżer - trzy aspekty rozwoju kompetencji w e-learningu
- Violetta Kwiatkowska (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), Wpływ formy wykładu na jego skuteczność dydaktyczną w kształceniu akademickim - wyniki badań własnych
- Beata Żelazko (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Dydaktyczne aspekty e-learningu na przykładzie przedmiotu "Lokalizacja przedsiębiorstw"
- dr hab. Zbigniew Binderman, prof. Bolesław Borkowski, dr Andrzej Jakubiec, dr Waldemar Karwowski, Tomasz Minkowski, dr hab. Arkadiusz Orłowski, dr Marian Rusek (SGGW), Blended learning na platformie Moodle - doświadczenia z nauczania przedmiotów ekonomicznych i informatycznych
-
dr Anna Grabowska (Politechnika Gdańska),
Ocena jakości e-kursów realizowanych w ramach projektu KNOW Kształcenie na odległość wspierające rozwój kwalifikacji zawodowych w województwie pomorskim - dr Zbigniew Zieliński (Wyższa Szkoła Handlowa im. Bolesława Markowskiego w Kielcach), Zastosowanie elementów e-learning projektu SCENO w procesie budowania społeczeństwa wiedzy
14.35-15.45: Sesja III A (sala nr 9)
- prof. Jerzy Cieślik (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego), Justyna Hofmokl (Szkoła Nauk Społecznych IFiS PAN), Elektroniczne platformy edukacyjne - otwarte czy zamknięte?
- Agnieszka Sitarska-Piwko (BRE Bank S.A), Kiedy w grę wchodzą godziny - e-learning "szyty" na potrzeby bankowości
- Marcin Dąbrowski, Katarzyna Turek, dr Maria Zając (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie),
Blended learning w administracji publicznej na przykładzie Powiatowych Urzędów Pracy - dr Danuta Hendzel (Fabryka Śrub w Łańcucie Śrubex S.A.), E-learning w organizacji uczącej się
14.35-15.45: Sesja III B (sala nr 8)
- dr Ewa Lubina (Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej w Warszawie),
M-learning - marzenia szaleńców czy długie ramię e-learningu - Magdalena Szpunar (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie),
Internet - medium informacji vs dezinformacji. O jakości i rzetelności informacji pozyskiwanych w internecie - Anna Orczykowska (Uniwersytet Gdański),
Wirtualna społeczność w e-edukacji - dr Krzysztof Wereszczyński (Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Koninie), Biblioteki cyfrowe jako jeden z elementów społeczeństwa wiedzy z andragogicznego punktu widzenia
15.45-16.00 przerwa kawowa
16.00-17.10: Sesja IV (sala nr 9)
- prof. Tomasz Goban-Klas (Uniwersytet Jagielloński), Edukacja medialna jako fundament e-edukacji
- Edwin Bendyk (Tygodnik "Polityka"),
Netokracja: utopia czy nowy ład społeczny? - prof. Piotr Bołtuć (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, University of Illinois), Przemiana paradygmatu w szkolnictwie wyższym i ekspansja e-learningu z perspektywy amerykańskiej
- dr Jerzy Skrzypek (Akademia Ekonomiczna w Krakowie), Model wdrożenia strategii e−learningowej na przykładzie Akademii Ekonomicznej w Krakowie
17.10: Podsumowanie konferencji
Zakwalifikowane 36 referatów zostało opublikowanych na płycie CD, dystrybuowanej w czasie konferencji. Referaty towarzyszące wystąpieniom i prezentacjom trafią również do recenzowanej publikacji pokonferencyjnej (zobacz publikacje po pierwszej i drugiej konferencji). Sama publikacja zostanie wzbogacona o dodatkowe, zamówione materiały.wersja do druku